Popis projektu:
Záměrem projektu byla modernizace a dostavba v dnešní době již v mnoha směrech nevyhovujícího autobusového nádraží z 50. let minulého století. Původní uspořádání i podobu si nádraží dochovalo až do roku 2015, kdy prošlo zásadní rekonstrukcí. Díky dotaci z ROP Severozápad se Městu Litoměřice podařilo z nefunkčního, esteticky a co do rozsahu a kvality poskytovaných služeb nevyhovujícího prostoru, vybudovat moderní nádraží s vyšším komfortem pro cestující dálkovou i městskou dopravou. Nádraží je řešeno ve tvaru oválu, s vnějším obvodem tvořeným průjezdní komunikací s jednosměrným provozem a vnitřním zastřešeným nástupištěm pro devět odjezdových stání, dvě průjezdná nástupiště a jedno výstupní stání. Vznikla zde odstavná plocha pro tři autobusy, záchytné parkoviště pro 80 osobních aut a podélný parkovací pás na ul. M. Pomocné pro 17 vozidel, přičemž prvních 9 stání je vyhrazeno pro vozidla taxislužby, zbylých 8 pro veřejnost (určeno pro rychlý nástup/výstup). Vybudovány byly nové toalety, instalován byl moderní informační systém a orientační systém pro osoby ZTP. Součástí stavby bylo také nové osvětlení celého prostoru, přeložky inženýrských sítí, nové přípojky kanalizace, vody pro veřejné WC, výsadba zeleně a osazení mobiliářem. Realizaci stavby, probíhající v období únor 2015 – září 2015, zajistila firma Chládek a Tintěra. Informační systém dodala firma ELTODO.
Projekt byl nominován do soutěže o ČDS&T 2015 (Dopravní stavbu/Dopravní technologii/Výraznou inovaci v dopravě roku 2015), vyhlašované společností TOP EXPO, v kategorii B - Dopravní stavba v městském intravilánu. V roce 2016 získalo Město Litoměřice za realizaci projektu ocenění Nadace Partnerství v soutěži Cesty městy - Cenu za přínos pro zkvalitnění provázanosti hromadné a individuální dopravy.